شنبه ٢٤ مهر ١٤٠٠
صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
»
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
صفحه اصلی > معرفی مسئولین بیمارستان > سوپروایزر آموزشي 
  • انتخاب پرستار نمونه کشوری
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار...

  • کلنگ ۴ واحد مسکونی خانه پزشک شهرستان انار در محل بیمارستان ولیعصر(عج) به زمین زده شد
    روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار...

  • ارزیابی بازرسان کشوری از بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) انار
    واحد فن آوری اطلاعات بیمارستان

  • ولادت حضرت معصومه (س) مبارک باد
    روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

  • جلسه امنیت غذایی
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

  • معدوم بیش از 2.5 تن مواد غذایی فاسد در انار
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

  • معارفه رئیس بیمارستان انار
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

  • پیاده روی بمناسبت هفته سلامت
    روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

  • روز ملی فناوری هسته ای گرامی باد
    یاد و خاطره شهدای هسته ای گرامی باد. روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

  • 7 آوریل مصادف با 18 فروردین روز جهانی بهداشت گرامی باد
    هرکس ، هرجا ، زیر چتر سلامتی

 

نام و نام خانوادگی : فاطمه زارعی

سمت: سوپروایزر آموزشی

رشته نحصیلی : پرستاری 

مدرک تحصیلی:کارشناسی پرستاری 

 

سوپروايزر آموزشي پرستاري است که مسئولیت فعالیتهاي آموزشي مرکز بهداشتي- درماني و توانبخشي
را بعهده دارد
شرح وظايف سوپروايزر آموزشي بر اساس اصول مديريت به شرح زير میباشد:
کسب دستور و برنامه کار از مدير خدمات پرستاري
تعيين اهداف آموزشي(کوتاه مدت، ميان مدت، بلند مدت)
تعيين نيازهاي آموزشي(مددجويان / بيماران ، ردههاي مختلف پرسنل پرستاري و پرسنل جديد الورود)
با در نظر داشتن اولويتها
تدوين برنامههاي آموزشي مستمر و مدون جهت رفع نيازهاي آموزشي موجود (مددجويان/ بيماران،
کارکنان پرسنل جديد الورود و )...
تهيه و تنظيم ابزار مناسب جهت ارزيابي عملکرد و فعاليتهاي آموزشي بخشهاي مرتبط
تهيه و تنظيم ابزار مناسب ارزيابي مرتبط با خدمات مورد نياز مددجويان
تهيه و تنظيم برنامه کارورزي دانشجويان و کارآموزان گروههاي پرستاري
پيشنهاد تهيه کتب، مجلات، جزوات و وسايل کمک آموزشي جهت ارتقاء سطح آگاهي کارکنان گروه
پرستاري
تدوين برنامههاي آموزشي مستمر
همکاری و تعامل با دفتر بهبود کيفيت جهت بازدید و مميزی واحدهای درمانی
پيشنهاد تشکيل کلاسهاي آموزشي مستمر و مدون برابر برنامه جامعه آموزشي واحد ذيربط
ايجاد زمينههاي تشويقي جهت مشارکت فعال پرسنل در فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي
همکاري و مشارکت در نظارت و کنترل واحدها جهت استخراج نيازهاي آموزشي
همکاري و مشارکت در آموزش مستمر پرسنل پرستاري
همکاري و هماهنگي با سوپروايزر بالينی در امر آموزش
همکاري و هماهنگي با سرپرستاران و مربيان در جهت ارتقاء سطح آموزش
شرکت فعال در سيمنارها ، کنگره ها جهت ارائه روشهاي اثر بخش و موثرتر در ارائه خدمات
ارائه تازهها و نتايج تحقيقات جديد (به شکل کنفرانس، جزوه / پمفلت و ...)
همکاري و مشارکت در انجام طرحهاي پژوهشي
هدايت و آموزش کارکنان:
جهت حسابرسي کيفي خدمات
ارزشيابي عملکرد پرسنل در ارائه خدمات
ارزشيابي عملکرد پرسنل در ارائه آموزش به مددجو بيمار
هدايت و آموزش کارکنان در اجراي برنامههاي آموزشي واحدهاي ذيربط
هدايت و آموزش در جهت جزوات، پوسترها ، فيلمها و پمفلتهاي آموزشي جهت کارکنان و مددجويان


ثبت و گزارش کليه فعاليتهاي آموزشي به مدير خدمات پرستاري
کنترل و نظارت بر آموزشهاي انجام شده در واحدهاي ذيربط با استفاده از ابزار مناسب
کنترل و نظارت بر وجود امکانات و شرايط آموزشي در واحدها
ارزيابي اثر بخشي آموزشهاي انجام شده از طريق بازدید و دریافت گزارشات تحليلی سرپرستاران از
آزمونهای دورهای
کنترل و نظارت بر شرکت فعال ردههاي مختلف پرستاري (در شيفتهاي مختلف) در برنامههاي آموزشي
مشارکت در کميته ارزشيابي مستمر پرسنل
انجام ساير امور محوله طبق دستور مقام مافوق
اهداف واحد
1در اهداف کوتاه مدت روند تغييرات در این اهداف با اهميت بيشتر،در مدت زمان کمتری به نتيجه می
رسد که می توان به عنوان مثال: نياز سنجی و ارزیابی تمامی پرسنل را هدف قرار داد تا علاوه بر بيان
مشکلات ،انتظارات مقام مافوق را دریابند و در نهایت به یک جمع بندی در جهت اجرای هر چه بهتر
خدمات برسيم.در اهداف کوتاه مدت می توان با تدوین برنامه توسعه فردی به درستی حيطه هایی را
که پرسنل در آنها نياز به آموزش دارند را تعيين نموده وبا متمرکز نمودن آموزش ها بر نيازهای واقعی
پرسنل باعث افزایش اثربخشی و کاراآیی آموزش ها شد ودر نهایت باعث توسعه شایستگی ها و
بهبود عملکرد آنها شد
2در اهداف ميان مدت که با دوره شش ماهه تا یکسال به نتيجه می رسد،می توان به این اهداف رسيد:
تدوین برنامه آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نيازهای آموزشی
پيشنهاد تهيه کتب، مجلات ،جزوات اموزشی جهت ارتقا سطح آگاهی کارکنان
3در اهداف بلند مدت :
از آنجائيکه مستلزم صرف زمان زیادتری می باشد و روند تغييرات در راستای انها به
کندی صورت می گيرد می توان به این اهداف دست پيدا کرد
استقرارنظام آموزش سازمان یادگيرنده و دانشی
تدوين برنامه هاي آموزشي مستمر و مدون جهت رفع نيازهاي آموزشي
پيشنهاد تهيه كتب ، مجلات ، جزوات و وسايل كمك آموزشي جهت ارتقاء سطح آگاهي كاركنان گروه
پرستاري و مامايي
كنترل و نظارت بر وجود امكانات و تكنولوژي آموزشي
روند كار آموزش پرسنل
اين مركز داراي يك سوپر وايزر آموزشي مي باشد كه برنامه ريزي آموزشي كاركنان درمان را متناسب با نيازهاي
مركز انجام ميدهد.
اين برنامه ريزي با توجه به چهار عامل مطالعه، بازديدها ، فرمهاي ارزشيابي و پرسشنامه هاي تعيين اولويت
انجام مي شود.
سوپروايزر آموزشي باتوجه به نياز سنجي وارزشيابي هاي انجام شده عناوين آموزشي موردنيازمركز را استخراج
و ليست اولويت هاي آموزشي را تهيه مينمايند.
در گام بعدي رابط آموزشي عناوين اولويتهاي مركز را با عناوين اعلام شده از طرف واحد آموزش ضمن خدمت
دانشگاه مطابقت ميدهد.
گام بعدي تعيين برنامه كلاسها مي باشد كه عوامل زيادي در اين كار موثر مي باشد. مطابقت زمان كلاسها با
زمان مورد نظر پرسنل و مدرس آن ، هماهنگي براي اختصاص كلاس و امكانات لازم براي تشكيل كلاس
بعمل مي آيد


دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
 بازدید این صفحه : 731
 بازدید امروز : 168
 کل بازدید : 230818
 بازدیدکنندگان آنلاين : 1
 زمان بازدید : 1/8129
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان