دوشنبه ٢٠ آذر ١٣٩٦
صفحه اصلی
تماس با ما
sitemap
»
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
صفحه اصلي > اخبار بیمارستان 
  • کارگاه آموزش خانواده با حضور خانم دکتر اناری دخت متخصص اعصاب و روان
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار...

  • همایش دیابت در انار
    به همت واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان انار...

  • هفته وحدت بر مسلمین جهان مبارک باد
    روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

  • همایش ریگ نوردی بمناسبت هفته دیابت در انار
    بمناسبت هفته دیابت همایش ریگ نوردی با حضور کارمندان و عموم مردم برگزار شد...

  • انجام فشارخون و BMI کارکنان شهرداری انار بمناسبت هفته دیابت
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان...

  • پیاده روی پرسنل بهداشت و درمان انار بمناسبت هفته دیابت
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار...

  • جلسه آموزشی بمناسبت هفته دیابت در امین شهر
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار...

  • برگزاری جشنواره غذا بمناسبت هفته دیابت
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار...

  • برگزاری جلسه شورای بهداشتی مرکز جامع سلامت شهید باهنر
    این جلسه سه شنبه 96/8/22 در شبکه بهداشت و درمان برگزار شد...

  • نظارت بهداشت محیط بر 9000 غذای نذری در اربعین امسال
    به متن کامل خبر مراجعه فرمائید...



  چاپ        ارسال به دوست

• کفش شاید مهم‌ترین وسیله برای پیاده‌روی باشد

قسمت سوم پیاده روی:

پیاده روی مانند هر کار و هر ورزش دیگری مستلزم رعایت برخی قواعد و دارا بودن یکسری از شرایط می باشد که اگر آن شرایط فراهم نگردد در رسیدن به هدف نهایی دچار تردید خواهیم شد!!

·      کفش شاید مهم‌ترین وسیله برای پیاده‌روی باشدانتخاب کفش مناسب که پای شما در آن راحت باشد و بتواند از ضربه های احتمالی هنگام قدم برداشتن به مفاصل و.. پیشگیری نماید.

·      لباس مناسب نیز یکی از ضروریات در امر پیاده روی می باشد که در انتخاب آن می بایست مولفه هایی همچون جنس لباس (جهت تعریق و تنفس بهتر بدن)، شرایط آب و هوایی و.. مدنظر قرار گیرد.

·      بهتر است  بدلیل تعداد تنفس بیشتر در هنگام پیاده روی در انتخاب مسیر پیاده روی نیز دقت لازم را داشته باشیم ( عدم وجود گرد و غبار و..).

·      حوادث  ترافیکی را نیز در حین پیاده روی را از خود دور نگه داریم( استفاده از پیاده رو، معابر با رو روشنایی لازم در مواقع غروب و شب و..)

·         لازم است سرعت راه رفتن باید آنقدر باشد که فرد عرق کرده و ضربان قلب او در محدوده ضربان قلب هدف قرار گیرد! 

·         بهتر است ورزش پیاده روی به طور پیوسته و در ساعت مشخص و ثابتی ادامه یابد.

·      ضروری است که در زمان پیاده روی حالت بدن را حفظ کنید ، پشت صاف ، شکم کمی را توکشیده و دست ها را در هنگام راه رفتن در جهت مخالف یکدیگر به جلو و عقب حرکت دهید (با این کار ، ضمن اینکه کالری بیشتری می سوزانید ، قسمت فوقانی بدن شما نیز در فعالیت شرکت خواهد داشت).

 

خطاهای رایج هنگام پیاده روی ( آسیب ها)

بهتر است هنگام پیاده روی مراقب نکات مهمی باشید تا به نتیجه مطلوب برسید برخی افراد مرتکب اشتباهات زیادی در این زمینه می شوند و باید حواسشان باشد با تکرار این اشتباهات به سلامتی بدنشان آسیب نرسانند

اگر اصولی ورزش نکنید، هرچه بیشتر پیاده‌روی کنید بیشتر به خود آسیب می‌رسانید اما چون حالت بدنتان خوب و راحت است با خود می‌گویید مشکلی پیش نمی‌آید. کن میتسن، مربی پیاده‌روی و تناسب اندام کمبریج می‌گوید: «بیشتر افرادی که پیاده‌روی می‌کنند متوجه نمی‌شوند که دارند اشتباه پیاده‌روی می‌کنند.

مثلاً بسیاری از افراد هنگام پیاده‌روی زیاد تکان می‌خورند یا حرکات تند و سریع انجام می‌دهند و یا اینکه به شدت دستان خود را باز می‌کنند». اگرچه ممکن است این اشتباهات کوچک به نظر آید اما در طولانی مدت  اثرات مخرب آن افزایش می‌یابد و به شما صدمه‌ای جدی می‌زند.

اینجا به شما کمک می‌کنیم تا درست پیاده‌روی کنید و 5 اشتباه رایج پیاده‌روی و راه‌حل آن‌ها را به شما نشان می‌دهیم:

اشتباه اول: حالت ایستادن شما اشتباه است

بسیاری از افراد تنها به این دلیل به خود آسیب می‌رساند که هنگام پیاده‌روی صاف راه نمی‌روند و بدنشان خمیده است. یکی از مشکلات رایج هنگام پیاده‌روی این است که بدن شما خم و سرتان رو به پایین است و یا اینکه به عقب و یا جلو تکیه می‌دهید. در این حالات بدن خود را از حالت تعادل خارج می‌کنید و در پایان پیاده‌روی احساس کشیدگی و درد عضلانی می‌کنید.

راه‌حل: هنگام پیاده‌روی به بالا یا پایین نگاه نکنید و صاف بایستید و سرتان را بالا بگیرید. چانه‌تان را به گردنتان نزدیک نکنید (پزشکان توصیه می‌کنند که فاصله چانه تا گردن بین 10 تا 30 فوت باشد). دقت کنید که شانه‌هایتان راحت باشد و شکمتان را جمع کنید. برای این کار می‌توانید هر 5 دقیقه یکبار نفسی عمیق بکشید.

اشتباه دوم: حالت بدنتان به هم ریخته است

زیاد و به شدت تکان دادن دست‌ها، گام‌های بسیار بلند و کوبیدن پا به زمین همگی اشتباهات رایجی هستند که نه تنها سرعت پیاده‌روی شما را کم می‌کند بلکه صدماتی را نیز در پی دارند.

راه‌حل: بازوان و دستان شما باید با شما حرکت کند اما به‌آرامی نه اینکه آن‌ها را به این سو و آن سو تاپ بدهید یا با آن‌ها به چانه‌تان ضربه بزنید. با این کار شما انر‍‍‍ژی خود را تلف می‌کنید و باعث به هم خوردن تعادل خود می‌شوید. سعی کنید بازوان خود را در حالت 90 درجه قرار دهید و آرنجتان را به خودتان نزدیک نگه دارید.

اشتباه سوم: حمل کردن وسایل اشتباه با خود هنگام پیاده‌روی

بسیاری از افراد هنگام پیاده‌روی اجناس سنگینی همچون وزنه‌های ورزشی با خود حمل می‌کنند و فراموش می‌کنند که وسایل مهم و مورد نیاز همچون بطری آب را با خود بیاورند. حمل وسایل اضافی و غیر لازم شما را از هدف اصلی خود که پیاده‌روی است دور می‌کند.

راه‌حل: بر خلاف باور عموم مردم، حمل کردن وزنه‌های ورزشی لزوماً باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه باعث کاهش سرعت شده و ممکن است سبب آسیب به شانه‌ها و ساعد ‌شود. بهترین و امن‌ترین راه برای کالری سوزاندن در پیاده‌روی استفاده از کوله‌پشتی و یا جلیقه ورزشی است. به یاد داشته باشید هنگام پیاده‌روی باید آب کافی به بدنتان برسد پس بطری آب را فراموش نکنید.

اشتباه چهارم: تند راه رفتن و ناگهان ایستادن

اینکه با سرعت راه می‌روید و یا پیاده‌روی تند می‌کنید و ناگهان می‌ایستید و سرعت خود را کم می‌کنید باعث درد می‌شود و زمینه‌ساز بسیاری از صدمات است. شروع و پایان پیاده‌روی نباید تند باشد.

راه‌حل: 5 دقیقه اول پیاده‌روی خود را به آرامی حرکت کنید و فقط قدم بزنید و خود را گرم کنید. گرم کردن قبل از پیاده‌روی بسیار مهم است و از صدمات جلوگیری می‌کند. وقتی که حس کردید به اندازه کافی گرم شده‌اید به آرامی سرعت خود را افزایش دهید و شتاب بگیرید. سرد کردن در پایان هم بسیار مهم است و به این معناست که به آرامی سرعت و شتاب خود را کم کنید تا زمانی که بایستید.

اشتباه پنجم: درست انتخاب نکردن مسیر پیاده‌روی

برخی از افراد هیچ برنامه‌ریزی برای مسیر و راه‌های پیاده‌روی خود نمی‌کنند. هم هموار بودن مسیر مهم است هم جالب و جذاب بودن آن. اینکه همیشه از یک مسیر خاص بروید مناسب نیست و شما را کسل می‌کند.

راه‌حل: مناظر اطراف و مسیر خود را تغییر دهید و سعی کنید از کنار مناظر زیبا رد شوید و از پیاده‌روی خود لذت ببرید. می‌توانید در تورهای پیاده‌روی هم شرکت کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. پیاده‌روی در راه‌ها و تپه‌های شیبدار نیز می‌تواند مفید باشد. اگر می‌خواهید راه و مسیر پیاده‌روی خود را طولانی کنید این کار را به تدریج وکم‌کم انجام دهید. اگر مسیر طولانی است سعی کنید طی پیاده‌روی چندبار استراحت کنید.

شبکه بهداشت و درمان انار


١٤:٢٤ - 1396/04/24    /    شماره : ٦٤٣١    /    تعداد نمایش : ١٨٦


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
 بازدید این صفحه : 9142
 بازدید امروز : 286
 کل بازدید : 84572
 بازدیدکنندگان آنلاين : 7
 زمان بازدید : 0.6610
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان